آرامشآرامش درونتندرستیخودسازیمثبت اندیشیموفقیت

راه های کنترل ترس در برخورد با دیگران

راه های کنترل ترس – برای این‌ که ترس کاملاً برطرف شود، باید به‌طور مناسبی با آن برخورد کرد. این بدان معناست که باید هر شرایطی را که ترس در آن ظاهر می‌شود، بدون از دست‌دادن اعتماد به نفس، بپذیریم. وقتی ترس خود و منابع آن را بشناسیم، در از بین بردن آن موفق‌تریم.

اگر ترس را بپذیرید و به آن دامن بزنید، تمام واکنشهای شما بر اساس ترس می شود. یکی از تکنیکهای اولیه موثر و عمیق برای احساس راحتی با جمع (مکالمه و تفکر درونی) است.

هر گاه در جمعی قرار می گیرید مراحل زیر را تمرین کنید :
1 -نفس عمیق بکشید. راه های کنترل ترس
2- با تامل و آرام کردن بدن خود سعی کنید که استرس و ترس را از خود دور کنید.
3- درباره اطرافیان خود و اینکه آنها «چه هستند و چه کسی هستند» تفکر کنید و نتیجه گیری کنید که «همه آنها مانند شما یک انسان هستند ، خطاهای بی شماری دارند ، خیلی چیزها را نمی دانند اما به خود جرات ابراز وجود می دهند . شما هم حق دارید مثل آنها وجودتان را ابراز کنید» آنقدر به این موضوع بیندیشید تا آن را باور کنید. راه های کنترل ترس
4- سپس شروع کنید به صحبت کردن. بسیاری از افراد در این شرایط دستپاچه می شوند و تند صحبت می کنند تا زودتر از زیر بار این استرس رها شوند، اما اشتباه نکنید آرام و با تامل صحبت کنید.
5- تمرکز خود را از این فکر که «آنها درباره من چه می گویند؟» بردارید و بر کلماتی که می گویید و آنچه را که می خواهید به دیگران انتقال دهید تمرکز کنید. آرام و آهسته ….. راه های کنترل ترس
6- از مشارکت با جملات و نظرهای کوتاه شروع کنید و سعی کنید در هر جمعی قرارمی گیرید حتما مشارکت، هر چند کوتاه داشته باشید.

7- یکی از بهترین راه های مقابله با استرس درونی که گاهی اوقات منجر به ترس هم می شود، انجام مراقبه های روزانه می باشد. مراقبه روزانه باعث می شود که درونتان سرشار از آرامش شود و به قدرت درونی خود پی ببرید و کم کم اعتماد به نفس شما زیاد شود.

توصیه می کنم مطلب زیرا را مطالعه نمایید.

مراقبه و مدیتیشن

* مهم نیست صدای شما می لرزد، مهم نیست نفس کم می آورید، مهم نیست صدای شما را نمی شنوند، آرامش خود را حفظ کنید و آرام و باصدای بلند صحبت کنید، هیچ اتفاق وحشتناکی قرا نیست بیفتد، حتی اگر تپق بزنید و حتی اگر آنها بفهمند که شما خجالت میکشید. حالا با دانستن برخی راه های کنترل ترس، به راحتی می توانید با اعتماد به نفس بیشتری در هر مسیری که پیش رو دارید گام بردارید.

 

لطفا پس از مطالعه ، نظر خود را در مورد  مقاله خود برتر کیست بنویسید. با تشکر مدیریت سایت

 

لطفا با لایک این مطلب ما را دلگرم و حمایت کنید.

4.5/5 - (13 امتیاز)
بنر تجربه

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا